Poznaję eksperta, rozumiem krytyka – czyli o liderach opinii

Share Button

Ludzie-relacje

PR menadżerze! Mam dla ciebie dobrą i złą wiadomość. Zacznę od tej złej: Większość twojej pracy daje minimum efektów. Nie zrażaj się tym. Odkąd urodził się ponad 180 lat temu pewien włoski ekonomista Vilfredo Pareto ten problem nas wszystkich dotyczy.  Ale jest i dobra nowina: ta, pozostała – mniejsza część twojej i mojej pracy daje większość pozytywnych rezultatów.

Ale która jest która? Nie wiem. Jednak podpowiem ci, która aktywność PR twojej organizacji da ci znacznie więcej efektów, niż się spodziewasz.

Influencerzy, a bardziej po polsku i podręcznikowo: liderzy opinii. To w rzeczywistości oni kreują, (jako inspiratorzy bądź wspierający) istotną częścią negatywnych publikacji dotyczących naszych firm. To oni są źródłem przecieków, fałszywych plotek. To oni pobudzają krążący po sieci hejt – niczym złośliwe trolle. Niektórzy to gwiazdy – tzw. eksperci. Im dziennikarze wierzą bardziej niż nam, ich cytują, ich pokazują w mediach. Inni to niewidoczne na pierwszy rzut oka nickname’y w socialowych zestawieniach.

Sukces PR menadżera zależy w istotne części od dobrego rozpoznania tej grupy i zaangażowanie jej w relacje z organizacją. Działania te nie wymagają dużego nakładu sił i środków. Bardziej świadomości i dobrych chęci.

Zapraszamy na szkolenie 16 grudnia w Warszawie:

„Rozpoznawanie – angażowanie – aktywowanie – LIDERZY OPINII W DZIAŁANIACH PR”

Więcej informacji znajdziesz tutaj