Pięć sekretów PR których nie poznasz na żadnym szkoleniu

Share Button

shelf-791155_1920

 

Prowadzenie komunikacji PR opiera się na profesjonalnej analizie, umiejętnym wykorzystaniu setek narzędzi i rozwiązań. Jednak nie wszystkie z nich są powszechnie znane. Podpowiadamy na co trzeba szczególnie zwrócić uwagę robiąc dobry PR i skuteczną komunikację:

1. PR zaczyna się od wejścia do firmy

Zanim zaczniesz myśleć o kolejnych informacjach prasowych, angażujących wydarzeniach i przemyślanych strategiach zadbaj by Twoja organizacja mówiła do swoich gości już od wejścia. Pokaż co robicie, jakimi jesteście ludźmi, jaką rolę odgrywacie na rynku. Wejście do firmy to miejsce które widzą i przekraczają wszyscy Twoi interesariusze. Warto zadbać o dialog z nimi od samego początku.

2. Dobra komunikacja PR jest zawsze dwustronna

To może być banał, ale w Polsce jest często odkryciem na miarę Kolumba widzącego wybrzeże Ameryki. PR działa zdecydowanie lepiej gdy nie tylko mówimy, ale także słuchamy naszego otoczenia i udowadniamy poprzez działania naszej firmy że głos naszych interesariuszy się liczy. Słuchaj jeśli chcesz być słyszanym.

3.  Czas i konsekwencja są sprzymierzeńcami skutecznego PR-u

Strategii PR nie realizuje się działając reaktywnie, lecz planowo i metodycznie. Cele PR-owe osiąga się w średnim i dłuższym horyzoncie czasu a nie w ciągu kilku miesięcy.  Planowanie komunikacji nie powinno być dyktowanie bieżącymi potrzebami ale długofalowymi interesami i celami naszej organizacji.

4. Prawda i autentyzm komunikują najlepiej

Nad Wisła powszechny stereotyp traktuje PR jako pudrowanie rzeczywistości. Tymczasem dobra komunikacja polega na eksponowaniu i tłumaczeniu tej rzeczywistości.  Rolą dobrego PR-owca jest zderzanie ze sobą mitów i stereotypów z realnymi wydarzeniami, zjawiskami, liczbami i ludźmi. Emocje i wyobrażenia są domeną reklamy – fakty i prawda domeną PR-u. Jeśli zależy nam na skutecznej i trwałej komunikacji należy skupiać się na realnych sytuacjach, historiach i ludziach. Poszukując dobrych narracji dla produktów czy osób należy odwoływać się do ich autentycznych wartości a nie do wirtualnych projekcji.

5. Lider opinii jak ambasador

Skuteczna komunikacja wykorzystuje siłę jaką daje liderzy opinii. Bez ich udziału nie ma możliwości rozmawiania z opinią zarówno tą publiczną jak i lokalną. Ambasadorami komunikacji nie jest tylko rzecznik prasowy – są nimi pracownicy, eksperci, liderzy związkowi itp. Prowadzenie dialogu z nimi jako równorzędnymi partnerami jest kluczem do efektywnego PR-u.