Share Button

Brawo, właśnie twój telefon przeniósł cię na naszą mobilną stronę internetową. Trochę lżejszą i łatwiejszą w nawigacji, prawda? Dzięki niej twój smarfon pobiera mniej danych, a ty możesz prościej wyszukać informacje na małym ekranie. Dlatego mobile PR ma tak duży potencjał:

  • – jest bardziej dostępny dla użytkowników,
  • – łatwiej dzięki niemy dotrzeć do informacji niż poprzez tradycyjne media (komputer, telewizor, gazetę itp.),
  • – zautomatyzuje wiele twoich działań, zaoszczędzając twój czas.

Mobilny PR wykorzystuje obecnie tą oraz inne techniki:

  • – mobilne strony www,
  • – systemy masowej dystrybucji SMS,
  • – QR kody,
  • – aplikacje mobilne,
  • – NFC,
  • – rozszerzona rzeczywistość inaczej AR,
  • – Google Place,
  • – emitery Bluetooth

Przykłady wykorzystania technologii NFC można poznać na tym filmie:

Wszystkie te narzędzia można skutecznie i tanio wykorzystać w takich działaniach jak:

Na tym filmie można zobaczyć jak IKEA fantastycznie wykorzystała możliwości rozszerzonej rzeczywistości AR do wizualizowania swoich produktów w mieszkaniach swoich klientów:

Coraz więcej odbiorców informacji porzucać będzie swój cenny czas spędzony z pecetem i telewizorem na rzecz smartfonów i tabletów. Będzie jednocześnie poświęcać mniej czasu na wyszukanie potrzebnej informacji. Wykorzystanie mobile PR będzie rosło. Oznaczać to będzie również wzrost znaczenia SEO w obiegu informacyjnym. Wygrają tylko dobrze spozycjonowani. Reszta przepadnie, bo mobile PR premiuje dobrze widocznych i każe srogo ukrytych. Rosnąć będzie także rola tagów i hashtagów, które będą markerami w strumieniach informacji.

Polski rynek oczywiście będzie dopiero dorastał do tej technologii. Prawdopodobnie stanie się ona taką codziennością, jaką dzisiaj są social media, za następne. 10 lat. Warto, więc być przed innymi.

Skontaktuj się z nami

Autor: Michał Wrzosek