Liderzy opinii lekarstwem na brak zaufania

Share Button

To jeszcze nie jest do końca prawda, ale za kilka lat niestety nią będzie. Ludzie nie ufają mediom, media nie ufają PR-owcom. Kryzys zaufania i wiarygodności zaraża nasze informacyjne życie.

Potwierdza to raport Edelman Trust Barometr: „W Polsce zaufanie do biznesu osiągnęło rekordowy poziom. Polacy już trzeci rok z rzędu znaleźli się w grupie deklarującej najniższy poziom zaufania do instytucji”.  Najgorzej według raportu jest w instytucjach finansowych. Niektóre banki w Polsce długo i wytrwale pracowały na ten wynik.

Większość problemów komunikacyjnych w media relations wynika właśnie z braku wiarygodności – każdej ze stron. Może dlatego duże przedsiębiorstwa w Polsce zaczęły sięgać do innej formuły komunikacji – dialogu z liderami opinii. Skoro nie wierzą nam, wchodźmy w relacje z tymi, którym wierzą – zdawał się myśleć twórca tego narzędzia public relations. Okazało się to być narzędzie dosyć skuteczne. Dało wiele wymiernych korzyści finansowych i wizerunkowych dużym przedsiębiorstwom. Dzisiaj nawet 50 proc. swojego budżetu PR niektóre firmy przeznaczają na działania skierowane do liderów opinii, zamiast do mediów czy nawet social mediów. Komunikacja z wybranymi interesariuszami firmy przypomina mi trochę polisę inwestycyjną w PR. Małe i nisko kosztowe działania realizowane regularnie i z zamysłem nie przyniosą benefitów od razu. Nie będzie pochwalnych artykułów, fantastycznego engagement rate w social media też nie ma się, co spodziewać, ale za to…

Więcej będzie można dowiedzieć się na szkoleniu: „Eksperci, reprezentanci, krytycy, ambasadorzy – budowanie relacji z liderami opinii i strategicznymi interesariuszami” – zapraszamy 30 września 2013Więcej informacji o szkoleniuhttp://www.akademiaproto.pl/szkolenia/otwarte/info?r=zapisz_sie&kod=liderzy_opinii_30_wrzesnia_2013