Pięć ostatnich zdań przed katastrofą PR

Menadżerowie wielkich firm nie rzadko bagatelizują zbliżający się kryzys PR.  To jedna z kilku głównych przyczyn strategicznych problemów wizerunkowych firm, osób i produktów. Po wielu latach zarządzania dziesiątkami kryzysów public relations możemy wyróżnić kilka charakterystycznych reakcji menadżerów na nadciągające problemy zakończonych katastrofą. Oto pięć najpopularniejszych z nich: „Media mamy opanowane, wszystko jest pod kontrolą” W komunikacji kryzysowej arogancja i pewność siebie jest najgorszym doradcą. […]

Więcej...

Szkolenie z komunikacji kryzysowej PR – 28 i 29 czerwca 2017

Zapraszamy na kompleksowe dwudniowe szkolenie PR z zakresu komunikacji kryzysowej – 28 i 29 czerwca w Warszawie. Szkolenie dedykowane jest branżom: transport, infrastruktura, inwestycje oraz IT. Prowadzone będzie przez czterech doświadczonych trenerów. Kierowane jest zarówno do menadżerów PR jak i specjalistów komunikacji. To będzie dobrze zainwestowany czas w rozwój własnych kompetencji. Średnia ocen ewaluacyjnych z organizowanych szkoleń przez Mindset Communication Support wynosi 4,6 (w skali 1-5). […]

Więcej...

Siedemset dwadzieścia pięć publikacji i pięćset jeden rekomendacji

To zaledwie kilka efektów działań PR dla jednego z naszych klientów – Polskich Kolei Państwowych S.A. Więcej efektów działań pokazuje poniższa infografika.  

Więcej...

O czym powinien pamiętać PR-owiec w kontaktach z radiowcami?

Radio to cudowny wynalazek XIX wieku, który stopniowo zastępował w XX wieku prasę drukowaną. Wynalazek ten zrewolucjonizował społeczeństwo. Zaczęło się od przesłania sygnału Morse’a, aby obecnie nadawać przez dwadzieścia cztery godziny na dobę. Współpraca PR-owca z radiowcami nie należy do najłatwiejszych, ale przełamanie tej blokady może okazać się kluczem do sukcesu. Co powinien wiedzieć PR-owiec? Public Relations nie jest zbyt popularny w kręgach dziennikarzy radiowych. Jednak […]

Więcej...

Pięć sekretów PR których nie poznasz na żadnym szkoleniu

  Prowadzenie komunikacji PR opiera się na profesjonalnej analizie, umiejętnym wykorzystaniu setek narzędzi i rozwiązań. Jednak nie wszystkie z nich są powszechnie znane. Podpowiadamy na co trzeba szczególnie zwrócić uwagę robiąc dobry PR i skuteczną komunikację: 1. PR zaczyna się od wejścia do firmy Zanim zaczniesz myśleć o kolejnych informacjach prasowych, angażujących wydarzeniach i przemyślanych strategiach zadbaj by Twoja organizacja mówiła do swoich gości już od wejścia. […]

Więcej...

Tanio, czyli drogo – jak nie budżetować filmów PR

Znam firmę z branży energetyczno-paliwowej, która za jeden 30 minutowy film korporacyjny o wartości maks. 50 tys. zł zapłaciła dwa razy tyle. Nie wynikało to ze złej woli. Wynikało z niewiedzy i braku doświadczenia. PR menadżer tej firmy nigdy wcześniej nie miał do czynienia z produkcjami filmowymi, tak jak ja lub ty nie mieliśmy nigdy do czynienia z szachownicowo-pielgrzymowym walcowaniem blachy. Przeszacowanie budżetu w filmach wynika często […]

Więcej...

Jak zbudować dobry bank zdjęć PR

Myślimy i mówimy obrazami. Mówią, że jeden obraz to tysiąc słów.  Nie zgadzam się z tym. Jeden dobry obraz to drugi tysiąc słów więcej. Za sprawą Internetu zdjęcia stają się ważniejszym komunikatorem niż słowa. Zadbanie o dobry photo stock, czyli po polsku – bank zdjęć w firmie, będzie jedną z podstawowych kompetencji dobrego PR menadżera. O czym więc warto pamiętać: Zadbaj o regularny serwis fotograficzny w budżecie PR […]

Więcej...

Co Kubuś Puchatek ma wspólnego z Frankiem Underwoodem? Dziesięć filmów bez których nie jesteś PR-owcem

„Oczy widzą, uszy słyszą a serce i tak wie swoje” – tak mówił Kubuś Puchatek. Czy ma rację? Czy większą wartość ma mówienie trudnej prawdy czy życie w wygodnej fikcji? Na czym polega konsekwencja w działaniach PR, inwestowanie w relacje oraz zdobywanie przyjaciół. Czy źródłem manipulacji są nasze własne emocje. Nie poznasz odpowiedzi na te pytania bez obejrzenia tych dziesięciu filmów. House Of […]

Więcej...

Słuchaj, by być słyszanym – komunikuj tworząc relacje

Public Relations to nie tylko sztuka mówienia i komunikowania. To także umiejętność słuchania. To pr-owy truizm,  ale niekoniecznie intensywnie przekłada się na krajobraz polskich organizacji. Firmy poświęcają wiele uwagi planom komunikacji zamkniętym w schemacie: my mówimy – wy słuchacie. Ale czy ci którzy będą słyszeć będą jednocześnie słuchać? Ten wymiar w działaniach PR jest mniej dostrzegalny. Symptomatyczne są wyniki badań działań marketing i PR w polskich przedsiębiorstwach […]

Więcej...

Tak wiele za tak mało – szachownica Kamila Stocha warta ponad 2 mln zł

(zdjęcie: oficjalny profil Kamila Stocha na Facebooku) Czerwono biała szachownica na kasku Kamila Stocha to dowód na to jak silne i wymierna finansowo może być pasja i zbudowana dobrze relacja z liderem. Nasz złoty olimpijczyk umieścił na swoim kasku znak polskiego lotnictwa nie dlatego że ktoś mu za to zapłacił, ale dlatego że chciał. Stoch jest pasjonatem lotnictwa. Zna również historię i znaczenie tego znaku. Miał mu dać […]

Więcej...