Narzędzia mobile PR 18.10.2013

Share Button

7K0A0698_Snapseed

„Zobaczysz – w Polsce, tak jak u nas, za kilka lat wszystko będzie mobile”. Takim przemyśleniem podzielił się z nami pewien irlandzki przedsiębiorca. Na zielonej wyspie technologie informacyjne są przepowiednią zjawisk, które do Polski dopiero docierają. 77% zachodnich dziennikarzy i blogerów przyznaje że czyta informacje prasowe w smartfonach. 35% wszystkich mobile-użytkowników regularnie czyta informacje w sieci. Jak wyglądają narzędzia mobile PR? Czy PR będzie również mobile? Jak zmienią się narzędzia komunikowania w erze smartfonów i jakie dają możliwości?

Podpowiemy ci bardzo dobrą restaurację w Warszawie. Będziesz mógł łatwo zapisać ją w telefonie i zawsze do niej trafić, gdy będziesz jej szukał. Przekonaj się sam skanując ten kod QR swoim telefonem:

qrcode.17624517

Mobile PR ma tak duży potencjał, bo:

  • – jest bardziej dostępny dla użytkowników,
  • – jest szybszy
  • – łatwiej dzięki niemu dotrzeć do informacji niż poprzez tradycyjne media (komputer, telewizor, gazetę itp.),
  • – zautomatyzuje wiele twoich działań, oszczędzając tym samym twój czas.

Mobilny PR wykorzystuje obecnie tą oraz inne techniki:

  • – mobilne strony www,
  • – systemy masowej dystrybucji SMS,
  • – QR kody,
  • – aplikacje mobilne,
  • – NFC,
  • – rozszerzona rzeczywistość inaczej AR,
  • – Google Place,
  • – emitery Bluetooth

Przykłady wykorzystania technologii NFC można poznać na tym filmie:

Wszystkie te narzędzia można skutecznie i tanio wykorzystać w takich działaniach jak:

Na tym filmie można zobaczyć jak IKEA fantastycznie wykorzystała możliwości rozszerzonej rzeczywistości AR do wizualizowania swoich produktów w mieszkaniach swoich klientów:

 

Coraz więcej odbiorców informacji porzucać będzie swój cenny czas spędzony z pecetem i telewizorem na rzecz smartfonów i tabletów. Będzie jednocześnie poświęcać mniej czasu na wyszukanie potrzebnej informacji. Wykorzystanie mobile PR będzie rosło. Oznaczać to będzie również wzrost znaczenia SEO w obiegu informacyjnym. Wygrają tylko dobrze spozycjonowani. Reszta przepadnie, bo mobile PR premiuje dobrze widocznych i karze srogo ukrytych. Rosnąć będzie także rola tagów i hashtagów, które będą markerami popularności danych treści w strumieniach informacji.

Polski rynek oczywiście będzie dopiero dorastał do tej technologii. Prawdopodobnie stanie się ona taką codziennością ale nie za rok ani dwa lata. Do zaangażowania social media musieliśmy czekać nad Wisłą przez kilka lat. Podobnie będzie z technologiami mobile. Warto, więc być przed innymi.

Autor: Michał Wrzosek